Saturday 12 January 2013

Gigi besi (2)

Bulan sabit
Yang jatuh dipelantaran
Bintang redup
Tanpa cahaya gemintang
Langkah tanpa arah
Sesat di jalan yang terang
Aku yang terlena dibuai pelukan dosa..

Pffftttttttttttt.......!!

Nih aku nak sambung pasal yang dah setahun gigi aku dipagarkan...hohoho. Dalam tempoh kurang 3 bulan je, aku and member2 aku da pasan yang gigi atas aku dah masuk barisan! waaa...cepat gak (^^)/

Time ni la aku dok sengihhh manjang...! ambik pict pun mesti sengih je..ngeee... :D

wakaka...
Tp aku rasa lebih elok aku sengih dari senyum..sbb bila aku senyum..aku rasa cam semacam...cam pelik!

Cam ada something yg aku kemam dalam mulut tuh! haih...ni pun dah habis kaver dah ni. ;P

Beberapa minggu aku dah pasang braces gigi atas dan bawah...aku dah mula boleh kunyah benda2 yang keras sikit...aku mula makan double cheese burger...pehhh....nikmatnya dapat makan! haha
Double cheese burger ni dagingnya lembut skit..so bole la kunyah..tp...tak penah2 aku makan burger mcd sblm ni pakai garpu dgn pisau! pfffttttt...! nampak poyos! :D

Dalam tempoh rawatan ni..aku kene datang klinik gigi tu sebulan sekali utk servis..time tula aku bole pilih kaler2 utk getah yg diikat kat braket tu. Setiap bulan mcm2 kaler dah aku try termasuk kaler itam! Kalerful pn penah! kekekeke!
Bila dah servis...ada laa 2 3hari makan bubur balik! sengal! sebab doktor da ketatkan lagi braket tu...tp...nak cantik punya pasal....tahannnnn.....

Ulser plak takleh nak cakap laaa....kerap kot! lagi2 kene kat bibir bawah. Area situ jela yg salu kene ulser..aku pn gatal gak suke benor gesel2kan bibir bawah tu dgn braket gigi bawah! Amek ko! bila dah ulser...terjuih la gak sebab nak elak besi tu poke2 ulser tu...ouch! seksa!

Sedar tak sedar...dah lebih setahun aku aku pakai braces nih...kadang tu aku skip appointment gak...nak bayar bulan2 RM200 tu pun kadang terkucil gak...hehehe...nasib kau la poket...;)

                                          Pict ni aku snap masa lepas raya haritu.... Pffftttt.....!! :P

Gedik lagi.....

Dan lagi...;D

Ni pict terbaru.... Eh....pasan tak...gigi atas aku yang tengah tu cam tak centre?? ni aku nak tanya doktor time next appointment nanti...ataupun gigi tu masih dalam proses nak ejas2 diri dorg...(sedapkan ati...haih....)

Last month aku pergi servis..aku ngadu kat doktor yang aku tak selesa ngan gigi bawah aku..braket die kedepan skit dari braket yang atas..gigi2 bawah tu pun ejas2 nak masuk barisan betul2 so die agak kedepan sikit....ni yang tak suke!! bayangkan la kalau gigi bawah terkedepan dari gigi atas...camno ghupo eh...adoi...
Doktor cakap jgn risau...nanti dah betul2 lurus...kita akan tolak dia masuk blk....phew....yelahhh...
Doktor bagi aku sepeket elastic band..kecik je utk aku ikat kat gigi atas dgn gigi bawah belah kiri n kanan.. biaw gigi bawah tu tertarik kedalam balik..so far...takde la rasa tak selesa...tp aku kene pakai band tu setiap hari!





Camni la rupa elastic band tu...makin kita bercakap...menguyah...menguap...hohoho...getah tu makni menarik gigi yg kedepan tu masuk kedalam balik...alaaahhh...cam nak soh gigi tu berdiri tegak...kekeke!

Ni bukan pict aku...kalau tgk dari getahnye...gigi atas die yang nak ditarik kedalam sikit..aku lak...terbalik! ;-/

Aku tak tau bila agaknya braces aku bole ditanggalkan. Nanti bila dah bole tanggal...aku citer lagi eh....
(Dengan harapan gigi aku lawa n aku puas ati  laa...bila doktor ckp dah bole tanggal...huh)

Tapi kan...betul la kata org pakai braces ni bole kurus....ramai la tego muka aku dah kurus! hahaha...muka yg kurus...sbb walau pakai braces pun...sume aku bantai makan..!lamb chop...stik...keropok... ;P
So far tak pnh patah la besi2 tu. Tapi jgn la mkn yg keras2 sangat...nama je gigi besi...tp tak la sampai batu pun bole kunyah taw...;)

Peace no war (^^)v






No comments :

Post a Comment